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Après 2 versions successives de la V1.4.2 en Patreon, c'est désormais la version grand public de Cemu 1.4.2 qui est proposée par ExZap sur le serveur officiel de son désormais célèbre émulateur Wii U.
Pour rappel, Cemu est le premier émulateur capable de faire tourner les jeux commerciaux Wii U. Le rythme des mises à jour tous les 15 jours est maintenu, le projet est bien suivi par son auteur comme il l'avait annoncé, et il fait désormais référence en la matière.
Ou le changelog en détail ci-dessous
Pour rappel, Cemu est le premier émulateur capable de faire tourner les jeux commerciaux Wii U. Le rythme des mises à jour tous les 15 jours est maintenu, le projet est bien suivi par son auteur comme il l'avait annoncé, et il fait désormais référence en la matière.
General changelog 1.4.2 | 2016-05-07 | Details
-Added shader cache (reduces stutter after repeated sessions)
-New texture loader (reduces stutter)
-Added region and language selection
-Generally improved compatibility in multiple ways
-Various smaller changes
Ou le changelog en détail ci-dessous
# CEMU detailed changelog for 1.4.2
# Patreon release date: 2016-04-30
# Public release date: 2016-05-07
## 1.4.2b public
general: Name of save directory and shader cache file for current .rpx is now displayed in titlebar
## 1.4.2b
ax: Adjusted sample count for AUX callbacks. Previously this could lead to crashes if the sample data was used inside the AUX callback.
ax: Fixed a bug that caused DeviceFinalMix callbacks to be skipped.
## 1.4.2
general: FPS counter now updates more frequently
CPU: Improved recompiler code generated for DCBZ instruction.
h264: Simulate successful video decoding rather than returning errors (proper video decoding is still WIP. The new workaround fixes freezes when a game was waiting for video playback to happen)
coreinit: Fixed a bug in OSReadRegister16() and OSReadRegister32Ex() where 0 was returned instead of the actual register value
coreinit: Added weak-symbol __gh_FOPEN_MAX
coreinit: Added API OSWakeupThread()
ax: Added support for AUX bus callbacks (New API: AXRegisterAuxCallback)
ax: Added support for voice protection (New API: AXVoiceBegin, AXVoiceEnd, AXVoiceIsProtected)
GX2: Added permanent shader cache
Everytime a previously unknown shader is loaded, the shader and all related renderstate information is cached in a file.
When CEMU boots a game, it will use the cached information to reconstruct all known shaders right away.
This significantly can decrease stuttering during emulation but it will also increase boot times.
GX2: Added support for GX2WaitTimeStamp()
GX2: Added support for swap interval configuration via GX2SetSwapInterval()
GX2: Added support for binding depth textures as color targets
GX2: Fixed a bug where color or depth buffers were not correctly cleared.
GX2: Support for texture depth compare modes 'never' and 'always'.
GX2: Reworked texture loader code
FS: Added API FSGetMountSource()
vpad: Added VPADGetTPCalibratedPointEx()
vpad: VPADGetTPCalibratedPoint() now correctly copies the touch flags
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