[Wii U] Cemu v1.14.0 disponible

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laurent68 ™

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#1
Le développeur ExZap propose la nouvelle version de son émulateur Wii U Cemu qui passe en v1.14.0 grand public.



L'émulateur qui tourne sur PC a subi une ré-implémentation complète du système de texture, tout a été refait à partir de zéro, voici les principales améliorations :

- Meilleur suivi et synchronisation des textures contenant des données qui se chevauchent
- Meilleure performance lorsqu'un grand nombre de textures sont chargées
- Meilleure collecte des déchets dans le cache de texture (réduit l'utilisation de la mémoire VRAM et la maintient au minimum)
- Risque réduit de textures corrompues grâce à une meilleure détection de l'invalidation des textures
- Évitee de rendre les vues de texture GL, car elles comportent des bugs sur les pilotes AMD et Intel (corrige les problèmes évidents).

Mais comme vous pouvez vous en doutez, ce n'est pas tout, le cache shader corrigé et ignoré sur les pilotes AMD. La correction des artefacts nVidia, les primitives RECT sont maintenant rendues sous forme de triangles.

ExZap a également ajouté un support pour les instructions shader Call, et a corrigé de nombreux autres bugs graphiques, même si Mario Kart 8 avec la correction d'un problème de ralentissement sur le rendu des primitives.


# Cemu detailed changelog for 1.14.0
# Patreon release date: 2018-10-23
# Public release date: 2018-10-30

GX2: A full reimplementation of the texture system from scratch

Main improvements:

- Better tracking and synchronization of textures which have overlapping data
- Better performance when a large number of textures are loaded
- Better garbage collection in texture cache (lowers VRAM usage and keeps it low)
- Lower chance of corrupted textures due to improved detection of texture invalidation
- Avoid rendering to GL texture views since they have bugs on AMD and Intel drivers (fixes 'light circles' and similar issues)

GX2: Fixed shader cache being ignored on Windows AMD drivers
GX2: Fixed 'Nvidia artifacts' (e.g. BotW lava and water surfaces would have distorted pixels)
GX2: Primitive RECT are now rendered as triangles
GX2: Added support for shader CALL instruction
GX2: Automatically scale texelFetch() coordinates to match resolution defined via texture rules
GX2: Added support for streamout in geometry shaders
GX2: Emulate color buffer GPU7 registers correctly
GX2: Fixed separate alpha blending
GX2: Correctly clamp out-of-bounds LOD values in GX2InitSamplerLOD()
GX2: Fixed a bug were tiling aperature always assumed a tilemode of 4
GX2: Added support for texture formats R16_SNORM and BC4_SNORM
GX2: Fixed a bug where the first depth clear on an previously unknown texture was being ignored
GX2: Fixed slowdown when rendering point primitives (Mainly affected Mario Kart 8 and Fatal Frame 5)
GX2: Fixed random crash that could occur shortly after shader cache finished loading

PPC/JIT: Small tweaks and improvements
gfxPacks: V2 graphic packs that are not compatible with 1.14.0 will be marked as outdated

coreinit: Context LR is now stored as big endian
coreinit: Added API OSContinueThread, MEMGetAllocatableSizeForBlockHeapEx, OSSwapAtomic
coreinit: Small tweaks to OSExitThread

input: Fixed touch input in separate pad window
input: Improved deadzone handling
vpad: Fixed directions of axis values in certain situations
snd_user: Added snd_user HLE implementation (VC titles and some other games should now have audio even without providing snd_user.rpl)


Téléchargement :

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(grand public)

Changelog :

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Graphic packs :

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