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Le développeur ExZap continue d'amuser la planète Nintendo Wii U au travers de la disponibilité d'une nouvelle version de son émulateur Cemu qui passe désormais en version v1.11.
Uniquement disponible à ceux qui contribuent au programme Patreon du logiciel, Cemu est le seul émulateur capable de faire tourner les jeux commerciaux Wii U de façon optimale.
Il évolue une nouvelle fois en simplifiant l'installation des mises à jour et des DLC des jeux, et une prise en charge pour le jeu en réseau. Désormais il est possible de jouer en réseau local jusqu'à 8 joueurs sur Super Smash Bros, et nous apprenons également que Monster Hunter 3 Ultimate est supporté.
# Cemu detailed changelog for 1.11.0
# Patreon release date: 2017-10-24
# Public release date: 2017-10-31
Comme nous pouvons le voir la version grand public v1.11 sera disponible le 31 Octobre 2017, en attendant il vous faut contribuer au Patreon si vous souhaitez profiter de cette version.
Uniquement disponible à ceux qui contribuent au programme Patreon du logiciel, Cemu est le seul émulateur capable de faire tourner les jeux commerciaux Wii U de façon optimale.
Il évolue une nouvelle fois en simplifiant l'installation des mises à jour et des DLC des jeux, et une prise en charge pour le jeu en réseau. Désormais il est possible de jouer en réseau local jusqu'à 8 joueurs sur Super Smash Bros, et nous apprenons également que Monster Hunter 3 Ultimate est supporté.
# Cemu detailed changelog for 1.11.0
# Patreon release date: 2017-10-24
# Public release date: 2017-10-31
general: Added support for native online play for games that use NEX (requires otp, seeprom, account data and certificates dumped from a Wii U)
general: Updated game profiles
general: Added "streamoutBufferCacheSize" game profile option
general: Added "extendedTextureReadback" option (fixes Pikmin 3 and possibly other games, credits and thanks @ epigramx for the finding)
general: Added "threadQuantum" game profile option to control amount of virtual PPC cycles executed per thread time slice
general: Updates and dlcs can be now installed (but not downloaded) more conveniently via Cemu's UI. File -> Install game update or DLC -> select the meta.xml in the meta folder of the update
general: Added logging option for socket API
PPC/Interpreter: Fixed a bug in PSQ_L* instruction that caused the second value to be extended with the incorrect sign bit
PPC/Interpreter: Minor optimizations in PSQ_L* instructions
PPC/Interpreter: Added instruction PS_CMPU0
PPC/JIT: Move instructions that affect CR closer to conditional jumps so we can cache CR in x64 flags register (optimization for loops and branch heavy functions)
coreinit: Rewritten ExpHeap, MBlock MEMList, SpinLock code
coreinit: Rewrote MEMInitBlockHeap, MEMCreateFrmHeapEx, MEMCreateUnitHeapEx to match the new internal memory structures
coreinit: Added API MEMDestroyUnitHeap, MEMDestroyBlockHeap, IOS_Ioctlv, OSUninterruptibleSpinLock_Acquire,
OSUninterruptibleSpinLock_Release, OSUninterruptibleSpinLock_TryAcquire, OSUninterruptibleSpinLock_TryAcquireWithTimeout,
IM_GetParameter, IMGetAPDPeriod
input: Deadzone is normalized correctly now and should be the same for xinput and directinput devices
input: Fixed calibrating for certain directinput devices
input: Fixed a bug that caused controllers not to appear in the device list after click the refresh button
nn_save: New save library implementation
Using the correct save path: /mlc01/usr/save/... (instead of /mlc01/emulatorSave/..)
Cemu will automatically migrate old saves to the new location (if user confirms a message box)
Create meta files that identify a save (iconTex.tga, meta.xml, saveinfo.xml)
The new implementation also covers more nn_save API
nn_acp: Added API ACPUpdateSaveTimeStamp, ACPCheckApplicationDeviceEmulation, GetUtcOffset, GetUtcOffsetEx
nn_boss: Added support for reading BOSS storage (mlc/usr/boss/)
nn_sysnet: Added API mw_socket, shutdown, inet_pton, recvfrom_ex, sendto, sendto_multi
Iosu: Implemented crypto and account modules
zLib: Added API deflateInit2_, deflateBound, deflate, deflateEnd
GX2: Added support for data-merging of BC3 and BC4 textures with matching integer formats
GX2: If supported, use AVX2 to decode 16bit indices
GX2: Optimized tiling aperature
GX2: Fixed a bug where the pixel shader decompiler would ignore the current state of geometry shader outputs and instead use the outputs of the vertex stage
GX2: Various smaller optimizations
AX: Fixed crash caused by buffer overflow when the samplerate ratio of a voice was very low
AX: Fixed a crash bug in biquad filter
AX: Added API AXGetAuxCallback
Comme nous pouvons le voir la version grand public v1.11 sera disponible le 31 Octobre 2017, en attendant il vous faut contribuer au Patreon si vous souhaitez profiter de cette version.